תפריט
Exact Logo

בניית אתר אינטרנט דורשת השקעת זמן, כסף וידע לכן, אחת השאלות הראשונות שיש לשאול לפני שניגשים לבניית האתר היא מהי הפלטפורמה הטובה ביותר עבור הצרכים שלנו. שתי הפלטפורמות הפופולריות ביותר לבניית אתרים הן ללא ספק הפלטפורמה של וורדפרס והפלטפורמה של וויקס, אך הן נבדלות במספר נקודות השוואה חשובות שבסופו של דבר, ממצבות את וורדפרס גבוה יותר בסולם.

וורדפרס הוא אתר בניית האתרים הפופולרי ביותר בשוק ומוערך כי הוא מהווה תשתית לכשליש מהאתרים הקיימים בעולם. יחד עם זאת, גם אתר בניית האתרים וויקס צבר תאוצה בשנים האחרונות ולוקח חלק מרכזי בשוק. ההבדל העיקרי בין שניהם הוא בכך שפלטפורמת וויקס היא אתר בניית אתרים ואילו פלטפורמת וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן (CMS). 

המשמעות של ההבדל הזה היא בכך, שאתר בניית האתרים וויקס מאפשר למשתמש לבנות אתר פשוט במהירות יחסית. לעומת זאת, מערכת ניהול התוכן וורדפרס מאפשרת ליצור אתרים גדולים ומתוחכמים יותר עם תכונות מתקדמות ומותאמות אישית, כגון עיצוב מותאם, ניהול ריבוי משתמשים, הוספת מולטימדיה ועוד. כל אלה דורשים רמת הבנה גבוהה יותר בבניית אתרים ועשויים לקחת זמן רב יותר לתכנון והקמה, אך הם מה שהופך את וורדפרס לפלטפורמה המועדפת ביותר בעולם להשקה וניהול של אתר.

רוצים לדעת כמה עולה להקים אתר?

התחילו לחשב כאן!

הבדל חשוב נוסף הוא בעלות הקמת אתר האינטרנט והמשאבים הקיימים לפיתוח שלו. זהו כמובן שיקול חשוב בבחירת הפלטפורמה, שכן צרכים שונים ישפיעו על העלות הכוללת של פיתוח וניהול האתר.

וויקס מציעים בניית אתר בסיסי בחינם ולכאורה זו הבחירה העדיפה לכל מי שרוצה לחסוך בהוצאות. אבל, המחיר מגולם בכך שוויקס מוסיפים פרסומות לאתרים ובכך שלא ניתן להשתמש בשם אתר מותאם אישית וכתובת האתר תהיה בתבנית קבועה שמקשרת אותה לוויקס.

במידה ותרצו להוסיף תוספים הכרחיים לניתוח נתונים, מסחר מקוון וכדומה, תתבקשו לשדרג לאחת מתוכניות הפרימיום של וויקס. תוכניות אלה מציעות שדרוג של האתר בעלות חודשית של בין 5-17 דולר.

גם וורדפרס מציעים את התוכנה לבניית אתרים בחינם כחלק ממערכת קוד פתוח לשיתוף מידע. העלות הבסיסית היא עלות הדומיין האישי ועלות רכישת חבילת אחסון אתרים שמתחילה בכ-1 דולר לחודש. בנוסף, וורדפרס מציע אלפי עיצובים, ערכות נושא ותוספים בחינם שניתן להוסיף לאתר ואין צורך לשדרג לתכנית פרימיום בשביל להנות משפע של אפשרויות. 

לבדיקת עלות בניית אתר אינטרנט

לחצו כאן והתחילו לחשב!

היתרון היחסי של וויקס על פני וורדפרס הוא בכך שבניית אתר בוויקס לא דורשת כמעט ידע טכני מצד מקים האתר. זהו לכאורה פתרון נוח למי שאין לו ידע בבניית אתרים ורוצה תוצאה מהירה ופשוטה. אך בסופו של דבר, רבים מאלו שבונים אתר בוויקס, מבינים שעם הזמן הוא כבר לא עונה על הצרכים המורכבים יותר של האתר שלהם ונאלצים לבנות את האתר מחדש, הפעם בוורדפרס.

מבחינה טכנית, המערכת של וורדפרס כל הזמן משתפרת ומתעדכנת על ידי קהילת מפתחים עולמית שמוסיפה ומשפרת את הקוד ואת חוויית המשתמש. את השינויים ניתן להטמיע באתר בקלות מבלי לשנות את המבנה הבסיסי שלו. למעשה, ניתן להתחיל בבניית אתר וורדפרס בסיסי, הנותן מענה לצרכים הראשוניים שלכם, ועם הזמן והלמידה להוסיף ולשדרג אותו ליצירת אפשרויות מתוחכמות יותר.

לסיכום, מגוון האפשרויות והתוכניות הגמישות, כמו גם ההתאמה לחברות אחסון אינטרנט שונות, הופכת את וורדפרס לבחירה המועדפת על פני וויקס. בהשוואת מידת ההשקעה בלמידה טכנית, אין ספק שוורדפרס דורשת יותר אך, ההשקעה משתלמת בתוצאה סופית מקצועית ומותאמת אישית. מכאן שבבואכם לבנות אתר אינטרנט עבור העסק או המוצר שלכם, כדאי לבנות אתר וורדפרס ולא וויקס.

חישוב עלויות פיתוח אתר בקלות ובמהירות

לחצו כאן למעבר למחשבון

מקורות:

https://winningwp.com/wix-vs-wordpress-which-is-best/

https://wordpress.com/he/

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%A4%D7%A8%D7%A1

התחלת שיחה
1
אפשר לעזור?
*נציג שרות אנושי זמין לכל שאלה שרק תהיה לכם