תפריט
Exact Logo

פיתוח אפליקציה חדשה הוא תהליך מורכב הדורש קבלת החלטות רבות. עבור מי שאינו מגיע מהתחום זו יכולה להיות חוויה מציפה, בה מושגים שונים נזרקים לחלל האוויר ללא הסבר והשעון מתקתק על קבלת ההחלטה הנכונה. אך אין סיבה להיבהל. בסופו של דבר רוב המושגים הקשורים בעולם פיתוח האפליקציות חוזרים על עצמם וקצת למידה עצמאית יכולה להספיק למי שנמצא בתחילת הדרך.

אחד המושגים שמפתח אפליקציות מתחיל עשוי להיתקל בהם הוא “אפליקציה היברידית”, בדרך כלל בסמוך למושג “אפליקציית נייטיב”, “אפליקציית “Web ועוד שלל מושגים הקשורים לסוגים שונים של אפליקציות. המונחים האלה מתייחסים לאחת הבחירות המוקדמות שיש לעשות בתהליך פיתוח האפליקציה והוא בחירת פלטפורמת הפיתוח ומערכת ההפעלה עליה היא תפעל.

כמה עולה לפתח אפליקציה היברידית?

לחצו כאן לחישוב מהיר ונוח

הבחירה של פלטפורמת הפיתוח לאפליקציה תלויה במספר גורמים, בין היתר באיזה מערכת הפעלה נרצה שהיא תפעל הכי טוב. ניתן לפתח אפליקציה שתהיה מותאמת למערכת ההפעלה של אתר אינטרנט, אפליקציה שתהיה מותאמת למערכת ההפעלה של טלפון חכם, אפליקציה שתהיה מותאמת לשתיהן יחד ועוד.

במאמר זה נתרכז בהסבר מה זה אפליקציה היברידית שפועלת על מערכות הפעלה של סוגים שונים של  טלפונים חכמים ואיך מפתחים אותה. אך על מנת להבין מהי אפליקציה היברידית, יש קודם להבין את המונח המקביל לה, אפליקציית נייטיב. 

אפליקציית נייטיב

אפליקציות נייטיב הן אפליקציות שנבנות כך שיתאימו למערכת ההפעלה של טלפון חכם מסוים. הן כוללות כלים, יישומים ושפות מותאמים לאלו שפותחו על ידי ספק מערכת ההפעלה. במילים פשוטות אלו אפליקציות שייתנו את הביצועים הכי טובים בסוג טלפון חכם מסוים, אנדרואיד או אייפון (iOs), כיוון שהן פותחו בשפה מותאמת למכשיר, למשל שפת אקס קוד או שפת C למכשיר אייפון, ושפת אקליפס או Java למכשיר אנדרואיד.

אפליקציה היברידית

עם כך, מה זאת אפליקציה היברידית? הרמז נמצא בשם. היברידי משמעו חיבור או עירוב של מספר גורמים שונים ליצירת משהו חדש והטרוגני. במקרה הזה, מדובר על אפליקציה שנכתבת בטכנולוגיה שיכולה לפעול במספר סוגים שונים של פלטפורמות אינטרנט ומובייל ולמעשה משלבת יחד פתרונות נייטיב ו Web.

אפליקציה היברידית למובייל מפותחת בטכנולוגיה שמאפשרת לה לפעול בשתי מערכות ההפעלה הנפוצות – גם באנדרואיד וגם בiOs. היא לא דורשת התאמה ספציפית למכשיר ולכן היא קלה יותר לפיתוח וחוסכת זמן ומשאבים רבים. 

לחישוב עלות פיתוח אפליקציה היברידית

כנסו למחשבון!

יתרונות וחסרונות

לכל אחת מאפשרויות הפיתוח שהוצגו מעלה יש יתרונות וחסרונות שיש לשקול היטב כבר בשלבים הראשונים של פיתוח האפליקציה. במידה ואתם מפתחים אפליקציה שדורשת ביצועים מצויינים, כגון משחק מובייל מורכב, ככל הנראה אפליקציית נייטיב שתהיה מותאמת היטב למכשיר בה היא פועלת, היא הבחירה הנכונה עבורכם. קחו בחשבון שעל מנת שהאפליקציה תעבוד היטב גם באנדרואיד וגם בiOs יהיה צורך בפיתוח כפול, דבר הדורש זמן ומשאבים רבים יותר.

לעומת זאת, אפליקציה היברידית תהיה בחירה טובה עבורכם אם אתם רוצים שהיא תפעל בפלטפורמות מובייל שונות ואין לכם צורך בביצועים גרפיים מתקדמים. בחירה זו תאפשר פיתוח אפליקציה ברמה טובה בהחלט, תוך חסכון משמעותי בעלויות ובזמן פיתוח. במקרה זה אין צורך להתאים את האפליקציה לשפת המכשיר, אלא ניתן לפתח אותה כך שתתאים לכל מערכות ההפעלה הקיימות היום בשוק.

חשוב לזכור שבחירת הפתרון המתאים עבור האפליקציה אותה אתם מפתחים תלוי במספר גורמים, כגון קהל היעד של האפליקציה, תקציב גבוה או נמוך, לוחות זמנים, הניסיון של צוות הפיתוח והיכולות הטכניות שלו ועוד. בסופו של דבר, לפני שעושים את הבחירה הסופית, יש לשקול את חווית הלקוח ואיך היא תושפע מהבחירה באפליקציית נייטיב או אפליקציה היברידית.

רוצים לדעת כמה עולה לפתח אפליקציה?

לחצו כאן והתחילו לחשב!

מקורות:

https://uxplanet.org/native-vs-hybrid-mobile-apps-heres-how-to-choose-192ecbf04da8

https://sam-solutions.com/blog/cross-platform-mobile-development/

https://www.designrush.com/trends/hybrid-mobile-app-development

התחלת שיחה
1
אפשר לעזור?
*נציג שרות אנושי זמין לכל שאלה שרק תהיה לכם