תפריט
Exact Logo

גם רעיונות מיליון הדולר הטובים ביותר דורשים השקעה כספית מסוימת כדי להפוך ממחשבה למציאות משנת חיים. במאה ה21, כמעט כל עסק, מוצר או רעיון זקוקים לאפליקציה כדי להגיע לקהל הלקוחות, שרגילים לקבל את כל המידע והמוצרים להם הם זקוקים הישר מהטלפון הנייד. 

יחד עם זאת, לא לכל אחד מאיתנו יש את הידע המקדים הנדרש בנוגע לתהליך פיתוח אפליקציות ובעיקר, העלויות הכרוכות בו. במאמר זה ננסה לסקור את הגורמים השונים המשפיעים על מחיר פיתוח אפליקציות.

רוצים לדעת כמה תעלה האפליקציה שלכם?

לחצו כאן והתחילו לחשב!

מחיר פיתוח אפליקציה:

ישנם כמה גורמים שמשפיעים על עלות בניית אפליקציה וחשוב שנכיר אותם לפני תחילת התהליך. 

  1. התאמה לקהל היעד 

שוק האפליקציות כידוע הוא שוק תחרותי ביותר לכן, כבר בשלבים הראשונים של הפיתוח, חשוב לשים דגש על ההתאמה לקהל היעד ואיפיון מדויק של הצורך עליו המוצר או השירות עונה.

במסגרת בניית המודל העסקי חשוב לעבור תהליך מקדים להגדרת קהל היעד, למה הוא זקוק ואיך ניתן לפעול על מנת להציע את הפתרונות הטובים ביותר עבורו. ככל שהמודל שתפתחו יהיה מותאם יותר לצרכי הלקוח, כך יגדלו ההכנסות ממכירות.

הגורמים הנ”ל ישפיעו על סוג האפליקציה ופלטפורמת הפיתוח ומכאן גם על מחיר האפליקציה.

  1. סוג האפליקציה

מחיר הפיתוח מושפע מסוג האפליקציה אותה תבחרו לפתח. במידה ואתם עובדים עם חברת פיתוח תוכנה, הם ידעו להציע לכם את סוג האפליקציה המתאים ביותר, אך חשוב שתדעו מהן האפשרויות הקיימות בשוק ואת העלות שלהן:

אפלקציית רשת (Web app): הכוונה כאן היא לא לאפליקציה קלאסית אלא להתאמה של אתר אינטרנט כך שיהיה ידידותי למשתמשי טלפון נייד. העיצוב מותאם לגדלי מסך שונים ומאפשר ללקוח גישה נוחה לתוכן הקיים באתר. זו אמנם אפשרות זולה יחסית להנגשת המוצר או השירות שלכם ללקוח, אך רוב הלקוחות מעדיפים להשתמש באפליקציה בנייד שלהם מאשר באתר מותאם לנייד.

אפליקציית נייטיב (Native app): זוהי אפליקציה המותאמת לפלטפורמת הפעלה אחת עליה היא רצה. המשמעות היא שאפליקציית נייטיב תפעל בשפה מותאמת מכשיר –  למשל שפת C עבור  iOSוJava עבור אנדרואיד. אלו אפליקציות מורכבות, אך הן בעלות התאמה מירבית לפלטפורמה עליה הן פועלות ולכן מגיעות לרמת ביצועים טובה יותר. כצפוי, רמת ביצועים טובה יותר, תהיה יקרה יותר לפיתוח.

אפליקציה היברידית (Hybrid app): תהליך הפיתוח משלב טכנולוגיות שונות על מנת ליצור אפליקציה שמותאמת לקהל יעד רחב ככל האפשר. אפליקציה זו תפעל גם בiOS וגם באנדרואיד ללא צורך בהתאמה מיוחדת. אמנם עלות הפיתוח והתחזוקה של אפליקציה זו נמוכה יחסית, אך היכולות שלה מעט נמוכות יותר בהשוואה לאפליקציית נייטיב בגלל חוסר בהתאמה ייעודית לשפת המכשיר.

לבדיקת מחיר פיתוח אפליקציה בקלות

לחצו כאן!

  1. שימוש

עלות פיתוח אפליקציה יכולה להשתנות באופן דרמטי על פי התכונות (פיצ’רים) שאנחנו בוחרים להוסיף לה וחווית המשתמש אותה אנחנו מבקשים ליצור. המבחר הוא כמעט אין-סופי ולכן טווח המחירים גדול ונע בין כמה אלפים לכמה מיליונים.

דוגמאות לתכונות שניתן להוסיף לאפליקציות הן שם משתמש וסיסמה, רכישות ותשלומים באפליקציה, העברת מסרים, זיהוי מיקום, חיפוש, הודעות קופצות וכדומה. מחיר הפיתוח יהיה תלוי בין השאר בגורמים אלה.

  1. עיצוב ופיתוח

לאחר שסקרנו את הגורמים העיקריים שמשפיעים על מחיר פיתוח אפליקציה, הגענו לגורם המשמעותי ביותר מבחינת התוצאה הסופית – החברה לפיתוח אפליקציות איתה תבחרו לעבוד. 

האדם הממוצע לא יכול ללמוד את כל מה שנדרש על מנת לפתח אפליקציה איכותית בכוחות עצמו. הרעיון שלכם זקוק לאנשי מקצוע מומחים בתחום שיוכלו לקחת אתכם קדימה ולפתח את האפליקציה המתאימה ביותר עבורכם. לכן השלב הראשון הוא לקבל הצעת מחיר לפיתוח אפליקציה מחברה מקצועית. אמנם יש בשוק פרילנסרים שיוכלו לתת שירותי פיתוח תוכנה בעלות נמוכה יותר מחברת פיתוח אפליקציות, אך לרוב עצמאיים לא יוכלו לתת את המענה המקצועי הרחב שחברה יכולה לתת. בחברת פיתוח יש צוותים מקצועיים שילוו את תהליך פיתוח האפליקציה החל מהשלב הראשוני ועד למוצר המוגמר.

פחות מדקה ויש לכם הערכת מחיר לאפליקציה!

לחישוב מהיר לחצו כאן

שורה תחתונה: פיתוח אפליקציה – מחיר

ניתן להעריך כי עלות הפיתוח תגיע לסכום של בין 50 ל-200 אלף ש”ח. המחיר תלוי בכל הגורמים שפורטו מעלה וברמת הפיתוח אליה תרצו להגיע. 

אז אין ספק שעם קצת רקע בסיסי בתחום, עזרה מקצועית והשקעה כספית לא גבוהה, רעיון מיליון הדולר שלכם יכול להפוך מחלום למציאות.

אז רוצים לדעת כמה תעלה האפליקציה שלכם?

לחצו כאן והתחילו לחשב!

מקורות:

https://www.statista.com/statistics/271644/worldwide-free-and-paid-mobile-app-store-downloads/

https://www.pc.co.il/

https://buildfire.com/become-mobile-app-developer/

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000947193

התחלת שיחה
1
אפשר לעזור?
*נציג שרות אנושי זמין לכל שאלה שרק תהיה לכם